Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Integrovaná výuka a mezipředmětové vztahy v přírodovědných předmětech pohledem učitelů z praxe
RAJTMAJEROVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá integrovanou výukou v přírodovědných předmětech v rámci konceptu STEM. Teoretická část se věnuje současnému pohledu na integrovanou výuku a mezipředmětové vztahy. Hlavním cílem práce je vytvoření integrované výukové jednotky, která je tematicky zaměřená na učivo související s Měsícem a propojuje vzdělávací oblast Člověk a příroda, konkrétně fyziku, přírodopis a zeměpis, a vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, konkrétně okruh Závislosti, vztahy a práce s daty. Součástí práce je analýza kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodovědných předmětů se zaměřením na toto zvolené téma. Práce si také klade za cíl získat pohled učitelů z praxe na problematiku integrované výuky. V rámci rozhovorů s učiteli z praxe bylo zjišťováno, jaký je jejich pohled na integrovanou výuku a mezipředmětové vztahy, jejich využití v přírodovědných předmětech a na jejich přínosy a limity.
Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie
BLÁHOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem Integrační proces žákyně se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání, případová studie se zabývá tématem integračního procesu dítěte se zrakovým postižením do hlavního vzdělávacího proudu předškolního a základního vzdělávání. Je zde předání základních informací o zrakovém postižení a úloze rodiny při integraci, dále je vysvětlena základní terminologie týkající se dítěte se zrakovým postižením a integrace zrakově postiženého dítěte do společnosti. Cílem bakalářské práce bude zpracování adekvátní odborné báze problému integrovaného vzdělávání dětí se zrakovým postižením a na tomto podkladě v designu případové studie popsat a analyzovat edukační historii a současnost žákyně se zrakovým postižením. Práce je strukturována do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje základní okruhy úzce spojené s tématem zrakového postižení. První kapitola se zabývá dítětem, či žákem se zrakovým postižením, jeho klasifikací, vymezením pojmů a nejčastějšími oftalmologickými diagnózami. Ve druhé kapitole popisuji specifika vývoje dětí se zrakovým postižením - vývoj kognitivních funkcí, vývoj motoriky a socializace. Třetí kapitola práce je o možnostech kompenzace zrakového postižení. Zde se zabývám zejména zrakovým vnímáním, sluchovým vnímáním, hmatovým vnímáním a vyššími kompenzačními smysly. Poslední kapitolu teoretické části věnuji tématu systému vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Tato část popisuje koncepční a legislativní rámec, předškolní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, základní vzdělávání žáků se zrakovým postižením, specifika vzdělávacího procesu žáků se zrakovým postižením a činitelé ovlivňující vzdělávací proces žáků se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu. V praktické části se věnuji konkrétní žákyni, která byla začleněna do vzdělávání v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro děti se zrakovým postižením a následně v běžné základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Při praktické části jsem použila případovou studii. Zde jsem si kladla za cíl ukázat metodické postupy, kterých bylo využito při začleňování žákyně do vzdělávacího proudu. Výzkum poukazuje, že základní škola má snahu zapojit žákyni s postižením zraku do hlavního vzdělávacího proudu. Nepodařilo se zde, ale úplně nahradit kompletní možnosti zaměřené na žáky se zrakovým postižením. Se žákyní více pracuje asistent pedagog než učitel. Socializace ve třídě je úspěšná, ale žákyni chybí vrstevníci se stejným zdravotním znevýhodněním.
Zeměpis v pohybu - možnosti integrované výuky vzdělávacích oborů zeměpis a tělesná výchova (s praktickým zacílením na učební plán ŠVP Gymnázia, Prachatice, Zlatá stezka 137)
KIŠ, Dominik
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi integrované výuky zeměpisu a tělesné výchovy s cílovým zaměřením na Gymnázium Prachatice, Zlatá stezka 137. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základní pedagogicko-didaktické terminologie, analýzou dokumentů týkajících se tématu a charakteristikou didaktiky geografie a tělesné výchovy. Dále je tato část zaměřena na integrovanou výuku, na možnosti využití této formy výuky a na aktuální aplikaci integrace sledovaných předmětů v České republice. V další části se práce zabývá informacemi o Gymnáziu Prachatice, analýzou didaktiky zeměpisu a tělesné výchovy ve školním vzdělávacím programu a realizací integrace na vybraném gymnáziu. Praktická část obsahuje náměty na vzdělávací aktivity, ve kterých dochází k propojení sledovaných předmětů a které by bylo možné aplikovat v okolí vybrané školy. Tyto náměty jsou zařazeny do Rámcového vzdělávacího programu a do Školního vzdělávacího programu gymnázia.
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Integrované vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněných rodin
Řiháčková, Nela ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o integraci dětí ze sociálně znevýhodněních rodin do běžných tříd na úrovni mateřských škol. Kvůli nedávným změnám v egislativě a zvyšujícímu se trendu začleňování znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu se jedná o aktuální téma, které se nabízí zkoumat z praktického hlediska, tedy přímo z úhlu pohledu konkrétní mateřské školy, která se na integrovaném vzdělávání podílí. Hlavním cílem výzkumu bylo identifikovat, jak funguje integrace sociálně znevýhodněných dětí v praxi mateřských škol. V rámci výzkumu bylo také zjištěno, jaké konkrétní postupy školky využívají, do jaké míry se řídí legislativou a také jak zaměstnanci mateřských škol efektivitu integrace hodnotí. V práci byl uveden také přehled užívaných nástrojů v rámci teorie veřejně- politických nástrojů. Poznatky vzešly primárně z případové studie jihlavské mateřské školy Mozaika. K zodpovězení výzkumných otázek vedly výpovědi dotazovaných zaměstnanců mateřské školy s doplněním o data získaná z rešerše literatury, legislativy a statistických údajů.
Srovnání integrované a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd na vzdělávací úrovni ISCED 2 v České republice a v Norském království
Vožehová, Lucie ; Jedličková, Tereza (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním integrované výuky přírodních věd v Norském království a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd v České republice na vzdělávací úrovni ISCED 2. Práce shrnuje problematiku těchto rozdílných pojetí výuky přírodních věd, srovnává kurikulární dokumenty a přístup ke vzdělávání učitelů České republiky a Norského království ve vztahu k přírodovědnému vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit dopad rozdílného pojetí výuky přírodních věd na schopnost učitele odpovídat žákům na otázky integrující poznatky z více přírodovědných oborů. Pro řešení definovaného cíle byla zvolena metoda kvalitativního dotazování prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumem bylo zjištěno, že odpovědi učitelů na otázky vyžadující propojení znalostí z několika přírodovědných oborů se v závislosti na uplatňovaném pojetí výuky přírodních věd v některých ohledech liší. V mnoha případech se však odpovědi lišily v závislosti na konkrétním učiteli. V rámci výzkumu byly zjištěny také osobní preference učitelů v oblasti výuky přírodních věd na vzdělávací úrovni ISCED 2. Vnímání kladů a záporů preferovaného pojetí se v souvislosti se současným pojetím výuky přírodních věd v některých ohledech liší. Ucelený, výzkumem podložený text, může sloužit jako podklad k...
Výukový projekt pro environmentální výchovu v mateřské škole.
HOLEČKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce je věnována významu environmentální výchovy v předškolním vzdělávání a jejímu zařazení do současného systému vzdělávání v ČR. Součástí práce je výzkum, jehož cílem je nalézt a ověřit metody a formy práce vhodné k realizaci environmentální výchovy a k rozvoji environmnetálního cítění u dětí v předškolním vzdělávání. Práce obsahuje výukový projekt koncipovaný jako týdenní integrovaný blok, jenž umožňuje dětem osobní prožitek a zkušenost s přírodou. Směřuje k rozvoji environmentální senzitivity s využitím stromů jako nosného tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.